dissabte, 4 de gener del 2014

Bye, Bye 2013!



Primer de tot, m’excusaré per anar 4 dies tard. Que consti que vaig començar a escriure el post abans de que acabés l’any, però no he tingut temps d’acabar-lo fins avui. De fet, m’ha sortit tant llarg que he decidit partir-lo... Ves per on que al final aquesta primera part ja s’hagués pogut publicar fa dies, però en fi, més val tard que mai o... això diuen!


Doncs sí, un any més això...  s’acaba! ¡Esto se acaba!,  It’s over!, C’est fini! (no ho sé dir en més idiomes, podria buscar-ho al traductor del Google, però no tinc ganes...) 


I com sempre que venen aquestes dates toca fer balanç de l’any que marxa i fer la llista de bons propòsits per a l’any que està a punt de començar... propòsits que molt probablement no complirem, de fet molt probablement ni tan sols ho intentarem, però que queden molt bé posats en una llista mental o escrita.


Doncs bé, jo no vull ser menys i voldria fer un repàs del que ha estat per a mi el 2013. No ha estat un gran any, però tampoc ha estat un mal any del tot. En fi, que ha estat com la majoria d’anys, vaja!


Començarem en els canvis i novetats a nivell personal, familiar, laboral, etc. 2013 passarà a la història com l’any en què la Gess...


-          ...va renovar el carnet de conduir! Sí senyors, ja fa 10 anys que me’l vaig treure, toma, toma, toma. Ho he fet 2 mesos i mig més tard del que tocava, però ja l’he renovat i abans de que acabés l’any!



-          ... va començar a compartir pis! Doncs sí, després de 4 anys vivint sola com una mussola, ara tinc companya de pis! Les despeses en augment i la disminució d’ingressos per part meva i la necessitat de trobar un altre pis per part d’ella, ens han dut a compartir pis! De moment puc dir que m’està  costant molt menys del que m’esperava, molt probablement degut a que és un solet i quan arriba a casa i jo ja hi sóc sempre diu “Hola, bonica!” i això doncs mira, fa il·lusió! (I que consti que no ho dic només perquè probablement serà de les primeres persones en llegir això!).



-          ...va visitar London per primer cop! I com em va agradar! Hi vaig anar amb les companyes de dansa i tot i que en teoria anàvem a fer classes de dansa, finalment la Cris, la Mar i una servidora ens vam dedicar a fer més turisme que a ballar. L’última nit vam anar a sopar totes juntes  (érem 10 o 11!!!) i em van fer un regal d’aniversari sorpresa!!! No hi res com celebrar l’aniversari estant de viatge. En resum, em vaig quedar enamorada de la ciutat i amb ganes de tornar-hi i, perquè no, viure-hi una temporada. Molt probablement això últim es deu a que vaig tenir molta sort i no va ploure ni un cop en 5 dies, cosa que va fer que em fes una idea una mica bucòlica del que és viure a London, però no es pot negar que la ciutat és maca de debò i hi ha mil i una coses per fer! Només per poder entrar gratis a la National Gallery a veure quadres com els Girasols de Van Gogh o el Judici de Paris de Rubens ja val la pena. I el millor és que els londinencs ho poden fer cada dia, si volen, en tornar de treballar! Igualet que aquí, igualet, la cultura per tothom.




-         
           ...es va posar més fins al cul de xuxes que mai! Doncs sí, la mami i la tieta han posat una botiga de xuxes al barri! I, què voleu que us digui? La temptació és massa gran! Procuro controlar-me, però no sempre es pot...



-          ...va començar a ser cap del Departament de Natura de Formació a la FPT. Doncs sí, des del mes de maig la Gess és cap (de trons no, eh?). El meu cap a Educació Ambiental, que també era cap de Natura, es va reduir les seves hores de dedicació a la casa i em va passar a mi la part de Formació. Va ser tot un repte i més tenint en compte que al mes de maig i juny el meu nivell d’estrès era considerable. Tinc un plus de 5 hores a la setmana que dedico sobretot a fer reunions i a preparar materials per als nous cursos de monitors i directors, ja que aquest 2013 ha estat l’any en que ha canviat tota la normativa dels cursos.



-          ...va a tornar a fer una obra de teatre! A finals del 2012 vam fer un espectacle de dansa en el que vaig sortir a fer un monòleg previ a una de les coreografies. Feia més de 12 anys que no em pujava a un escenari actuant davant de tanta gent (les improvisacions de les colònies de teatre no compten...). Total, que em va picar el gusanillo de tornar a fer teatre i el mateix dia em vaig apuntar a la companyia de teatre del Centre Cívic i a mitjans de gener del 2013 vaig començar els assajos. Em va costar lo seu, ja que durant els mesos de més intensitat de feina a Calafell, jo baixava a Barcelona tots els dijous a assajar. Per sort en tito Sergi em va ajudar i recolzar, com sempre, i no va suposar cap problema a nivell laboral! Total, que un parell de dies de finals de juny vam representar l’obra “L’inspector” amb tot un èxit.







-         
 ... es va ficar de ple en això del teatre i va formar part de dues companyies! Relacionat amb el punt anterior, evidentment. Doncs sí, això del teatre és el que té, que cada cop vols més! Al juliol la Chari, una amiga de dansa que casualitats de la vida acabaria sent la meva companya de pis mesos després, em va dir que havia vist un anunci d’una companyia de teatre que buscava a una noia d’uns 30 anys per a fer un monòleg. I m’hi vaig posar en contacte. I vaig anar un dia a parlar amb el director. I em van agafar! A finals de setembre vaig començar el assajos i després de moltes hores d’estudi tinc un monòleg de 16 pàgines al meu cap. Sí senyors, 30 minutets de res xerrant! Estrenem a principis del 2014, per tant segurament aquest serà un dels punts forts del 2014, si faig resum és clar! Paral·lelament a això, amb alguns dels companys del Centre Cívic havíem estat parlant de formar una companyia de teatre no vinculada al Centre Cívic per tal de que fos una cosa més seriosa. I així ho vam fer! Després de dies buscant un lloc on assajar que no ens costés massa diners i de buscar una obra de teatre que s’adeqüés una mica al que volíem, vam començar a assajar “La Sang” de Sergi Belbel. Tot un repte, la veritat, ja que és una obra durilla, però estic més que enamorada del personatge que m’ha tocat, així que de ben segur serà una experiència brutal! L’estrena probablement serà al juny del 2014, i també serà un dels punts forts de l’any, segur!



-          ... es va aprendre més de 10 coreografies diferents per a l’espectacle de dansa! Doncs sí, el dia 30 de juny vam fer l’espectacle “Dona, dóna” en el que una servidora feia uns 11 o 12 balls, no ho puc ni comptar... encara no em crec que el meu cap fos capaç d’emmagatzemar tants passos diferents! Va ser un dia màgic i molt especial per a totes nosaltres i també, espero, per a tota la gent que va venir a veure’ns! Ens va costar 6 mesos preparar-ho i hi vam dedicar moltes hores, no només d’assaig, però al final va valer la pena. Una servidora va haver de pujar i baixar de Calafell el mateix dia 30 ja que estava de colònies, però un cop més en tito Sergi va suposar la salvació i ho vaig poder fer tot!


 
 

-          ... es va sentir model per un dia en la sessió de fotos prèvia a l’espectacle de dansa. Va ser una idea genial de la Mar, una de les companyes de dansa que és una fotògrafa genial, per tal de recaudar més diners per a l’espectacle.


 






-          ... va començar a fer 7 hores de classe de dansa a la setmana! També relacionat amb el punt anterior i també diré que això és el que té la dansa, que cada cop en vols més! Ara faig classe dos dies a la setmana, 3,5 hores el dilluns i 3,5 hores els dimecres, toma, toma i toma! A l’octubre i novembre va costar poder anar a les classes, de fet vaig faltar a moltes d’elles, però al desembre m’hi he posat i un dels propòsits 2014 és que el ritmo no pare.



-          ... va deixar la dansa oriental! Doncs sí, al març ho vaig haver de deixar tenint en compte que al maig l’escola de dansa tancava i que jo ja no podia venir més dies des de Calafell. Un dels propòsits 2014 es tornar a fer classes, encara que sigui de tant en tant, però no sé si podré... Els dies són els que són i les hores són les que són!



-          ... va tenir cada cop més nens al seu entorn familiar i d’amistats! Doncs sí, la gent no para de parir.  A la colla d’amics aquest any ha nascut el quart nen i la cinquena ja ve en camí... L’any que ve ja tindrem l’equip de bàsquet! A la família aquest any dues cosines han estat mames, una per segona vegada i l’altre per primer cop. Una de les meves amigues de la infància també ha estat mare (i encara no conec a la nena, no tinc perdó, un altre propòsit 2014) i segur que em deixo algun nen o nena més...



-          ... va dir en veu alta el que ja feia temps que pensava, que les colònies per a mi tenen data de caducitat, que ja n’he tingut prou i que voldria poder treballar en alguna cosa que em permetés tenir més temps lliure per a fer totes les activitats “extraescolars” que faig. Ja heu vist clarament que em treuen molt de temps i quan estic de colònies, simplement, no en tinc.



-          ...i crec  que més o menys ja està, a grans trets això ha estat tot!