diumenge, 4 de novembre del 2007

Hervey Bay i Fraser Island

Dimecres dia 23 vaig agafar un bus per anar des de Brisbane fins a Hervey Bay, la porta d'entrada a Fraser Island, l'illa de sorra mes gran del mon. L'Isabelle i una altra noia holandesa (Anna) van agafar el mateix autobus que jo, pero es van baixar molt abans d'Hervey Bay, a Noosa, un poble que pintava mes que be des del bus. Jo no m'hi vaig poder quedar perque el temps apretava i havia d'estar a Cairns el dia 2 de novembre per comencar de nou amb els voluntaris. Aixi que nomes he pogut visitar els llocs mes importants de la costa est...

Vaig arribar a Hervey Bay tardet (sobre les 20:30, aixo es tard a australia), em van recollir a l'estacio de busos i em van dur a l'alberg a dormir, a l'endema m'havia de llevar molt d'hora per comencar l'aventura... Gairebe no vaig dormir, havia dormit al bus i a mes estava nerviosa: amb qui hauria de viatjar per una illa de sorra durant 3 dies, dormint en tendes de campanya, cuinant amb fogonet i conduint 4X4 per camins de cabres???

Doncs be, va resultar que el meu grup estava forca be, tot i que vaig tenir una mica de mala sort pq tots eren de parla anglesa (5 anglesos, 1 irlandesa, 2 californianes) i quan es posaven a parlar entre ells no entenia res de res... Pero sorpresa!! Tambe hi havia un noi que viu a Nova Zelanda pero es de Xile!!! Vaig poder parlar castella, per fi!!! No sabeu quina tranquilitat que dona saber que hi ha algu a qui li pots preguntar quan tens un dubte!! (mes quan ja portes un mes parlant, escoltant i pensant en angles!!!)

La visita a l'illa va ser increible!! No ens vam poder banyar a la platja perque a Fraser Island hi ha molts taurons i a mes ara es epoca de meduses i a Australia hi ha algunes que son mortals... Pero aixo no va ser cap problema pel que fa a la calor pq a l'illa hi ha molts llacs d'aigua fresqueta i clara i com que tota l'illa es de sorra, les voreres dels llacs son com platges!! El mes conegut es el Lake Mckenzie i tot i que esta forca ple de gent, es una meravella banyar-se alla i pendre el solet despres (si trobes un forat per posar la tovallola...). De fet hi vam anar tant el primer com el tercer dia...


Pel que fa a dormir, les dues nits vam acampar prop de la platja i vam poder veure dues postes de sol increibles (tot i que estavem al costat est de l'illa, els colors de la posta eren preciosos) i tambe vam veure una lluna plena enorme i amb canvis de color... Si haig de ser sincera, la veritat es que no va ser molt confortable dormir a la platja, les muntanyetes de sorra molestaven un poquet i al dia seguent ens llevavem amb l'esquena baldada... A mes quan comencava a
sortir el Sol, les tendes eren com forns i haviem d'anar a refrescar-nos a la platja, fent servir bols pq no ens hi podiem ficar, tot plegat forca pintoresc...

El segon dia vam anar a un llac (del qual no recordo el nom) al que nomes es podia arribar caminant 30-40 min pel desert!! Sort que hi vam anar sobre les 9 del mati i el Sol apretava pero es podia suportar! El banyete al llac va valer la pena i ens va donar forces per tornar cap al campament i moure'ns a un altre lloc... Vam anar direccio nord conduint per la platja est i vam anar parant a diferents llocs molt xulos: les restes d'un vaixell que va naufragar a les costes de Fraser I., un riu que es podia remontar i despres podies deixar-te portar per la corrent, els Pinnacles (unes roques fetes de sorra i amb unes formes molt rares que em van recordar a la Capadocia),... Quan vam arribar gairebe a l'extrem nord de l'illa vam pujar a la muntanya i vam gaudir d'unes vistes estupendes de les platges. Despres vam recular i vam anar a muntar el nostre campament a prop del vaixell i va ser increible veure la posta de sol alla! I tambe vam poder veure com la marea pujava i ja no ens podiem acostar al vaixell com quan hi haviem estat a la tarda!! A mes, mentre passejavem per la vorera vam veure balenes!! Aquest cop si que tenia un bon objectiu i les podia fotografiar, pero mentre vaig anar a buscar la camara ja havien desaparegut :( De tota manera va ser molt xulo tornar-les a veure!!!

El tercer dia no va donar per gaire pq a les 15:30 haviem d'agafar el ferry per tornar a Hervey Bay. Vam plegar el tenderete, vam desfer el cami que haviem fet els altres dos dies i vam poder tornar a banyar-nos a Lake Mckenzie!! Un cop a Hervey bay vam anar a tornar tots els trastos i vam tornar a l'alberg. Em va fer pena haver de marxar aquella mateixa nit, ni tan sols vaig tenir temps per sopar amb ells... Pero en fi, em queda un bon record del tour i aixo es el que compta...
De fet amb la Melanie i la Keelan (les americanes ) m'envio mails i ara que estic a Cairns potser em torno a trobar amb en Mario (el noi de Xile). De fet ells tres van ser amb els que mes em vaig relacionar...

Nomes em queda afegir que Fraser Island es l'unic lloc d'Australia on el Dingo viu de forma totalment salvatge i al vespre i la matinada s'acosten als campaments en busca de menjar (esta totalment prohibit alimentar-los i deixar menjar al seu abast). En el nostre cas en vam veure molts i tinc fotos!!