dilluns, 22 d’octubre del 2007

Voluntariat a Bribie Island

La setmana passada vaig estar fent la feina de voluntariat a Bribie Island, una illa a 1hora de cami de Brisbane. Es a dir que un cop vaig arribar a Brisbane el diumenge a la nit, nomes vaig passar una nit a la casa de voluntaris i a l'endema ja vaig marxar durant tota la setmana. Per sort aquest cop no ha estat com a Wingham i tot i que tambe ens vam allotjar en un Caravan Park (camping en australiano), aquest cop va ser en una especie de Bungalows molt monos i amb tot tipus de comoditats.

Aquest cop el grup de gent era molt mes gran... Hi havia en Chris, el Team leader, un tio supermaco que m'ha ensenyat un munt de coses sobre les plantes i el bosc i tambe m'ha guiat sobre que era mes interessant per veure a la ciutat... A mes hi havia la Lena, una sueca que es sent mes australiana que europea i que aspira a ser team leader i afincar-se aqui, pero que de moment es voluntaria com tota la resta... aixo si, ens feia uns esmorzars molt bons, jejeje! Amb qui mes em vaig fer va ser amb els meus companys de bungalow,la Melissa i en Matt. La Melissa es australiana i esta estudiant conservacio i gestio de la terra (mes o menys ho podriem traduir aixi) i esta fent el voluntariat com a practiques. Es una tia molt maca, sap moltissim sobre plantes autoctones i introduides i ha estat una molt bona companya, sempre esta fent coses i ajudant a la resta. En Matt es gales i no l'entenc gaire quan parla, pero es molt divertit i tambe es molt colaborador. El dissabte vaig quedar amb ell i amb voluntaris d'un altre grup per visitar la ciutat, pero aixo es un altre post, jejeje. A mes, hi havia dos nois coreans, un es feia dir Peter (imagineu com devia ser el nom de veritat) i l'altre sincerament vaig ser incapac d'aprendre el nom en 5 dies... La veritat es que no es relacionaven gaire amb nosaltres, sobretot en Peter... La seva cultura es increiblement diferent!!!

Pel que fa a la feina, va ser bastant avorrit... Els 2 primers dies vam estar traient males herbes, durant tot el p.dia!!! L'esquena baldada i el cap com un bombo pq has de reconeixer un munt de plantes bones i de plantes introduides i t'estresses (estare arrencant una planta unica en el mon???) Al final pilles una com a referencia i et dediques a arrencar nomes aquella per si de cas... El tercer dia vam estar plantant arbres, a priori molt xulo pq estas plantant una vida, pero quan ja en portes 25 estas fins els mismissims... El 4t dia va ploure osigui que ens van portar a fer un poquet de turisme per l'illa i quan va parar de ploure vam tornar a treure males herbes, bufff!! I el divendres vam pintar unes tanques, la veritat es que va ser el dia mes divertit...

Dema seguire explicant que ara se m'acaba el temps i hi ha molta cua per recargar la targeta!!!

Be, dema s'ha traduit en una setmana despres, ups... En aquest post nomes em falta afegir el tema menjar.. Que sapigueu que la primera nit vaig cuinar truita de patates amb l'ajuda d'en Matt i la Melissa i que a tothom li va encantar!! El segon dia en Matt va cuinar Chilli i me'l vaig menjar tot i que duia un munt de ceba i una mica de pebrot i era super picant (tres hurres per la Gess). El tercer dia va tocar menjar corea, molt bo pero tambe molt picant. I l'ultima nit vam fer la tradicional Australian Barbie (barbacoa) on la Gess no va poder evitar introduir el catala pa amb tomaquet (per llepar-se els dits, com el trobava a faltar...) Per cert vaig menjar salxitxes de cangur sense saber-ho! m'ho van dir despres! Es bo pero te un gust estrany!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Molts petons de tots els teus companys d'ambientals!!!
La Núria diu que també vol una postal!!

Unknown ha dit...

Tia, tia, tia!! Fotos, fotos i més fotos!!!!!

Ja has fet una de les 3 mítiques coses a la vida... plantar un arbret!! Jejeje! Buenuuuu (se echan de menos tus buenuus!)... espero que no facis 25 vegades les altres dues coses que falten... Bé, escriure 25 llibres.. vol dir que et forraras.. ok! t permito hacerlo!!
Pero... tener 25 hijos.... meeeeeeeeeeeeeeec!!! Casi q no!!

Buenuuuuuuuuuuuuuuuuu niñaaaaaaaaaaa, un besotazo!!

Cuida't molt!!

Y no te olvides de fotos, fotos i més fotos!!!!!